Saturday, March 7, 2015

יסודות אנימציה

.אנימציה לוקחת את הקומיקס והופכת אותו לסרט. פריים אחרי פריים רק בקצב גבוה של 25 פריימים לשניה
?מהי האנימציה בעצם
לכאורה חיקוי של תנועה, אבל פירוש השם אומר יותר מזה: זוהי הפחת חיים
אנימציה חיה בתוך פרדוקס החץ של זנון שאומר כי אוסף של רגעים נייחים אינו יכול להפוך לתנועה או למשך. אבל זה בדיוק מה שאנימציה עושה. כל פריים נייח, הרצף יוצר אשליה. זה בעצם הפתרון לפרדוקס - זו לא תנועה אמיתית אלא אשליה

אנימציה כפי שאני רואה אותה היא פיסול בזמן. האמנות לא נמדדת רק לפי הקריטריונים האסתטיים אלא גם ביכולת ליצור עניין במשך זמן נתון. הזמן הוא הקנבס שלנו, הטיימליין מגדיר את הסרט

בתפיסה הקלאסית נהוג לחשוב שאנימציה טובה היא פונקציה של עבודה קשה ומדוייקת. אין ספק שזה נכון עבור מוצרים רבים אך אין זה הכרח. היום ברור שבראש וראשונה צריך לתת שואו טוב, תוכן בידורי טוב
בנקסי יצר סאטירה מושחזת על סדנאות המיזע שמאחורי הסימפסונז




כמו כן, השיטות הקלאסיות הן מאד שתלטניות. לא מאפשרות קיצורים או חופש. הגישה שלי היא שצריך להתאים את האנימציה ליכולות של היוצר. דמות פשוטה או מורכבת, תנועה מדוייקת או חפיפניקית, מוזיקה או טקסט, אנימציה וקטורית או מצויירת ביד, קאט אאוט או לייב. אין פה שיטה אחת נכונה. השיטה הנכונה היא מה שמתאים לך

העכביש מאל עריש







בשיעור הזה נקפוץ קדימה ונצלול לתוך אנימציות קצרות, על בסיס הידע שרכשנו בתסריט ובהעמדת סצינות בזמן ציור הקומיקס. עוד נסגור פערים של תסריט, בימוי ופסקול אבל חשוב שנבין מה הסגנון שלנו. הסרטים.יווצרו על בסיס הקומיקס שנעשה בשיעור הקודם, ולכל הפחות יתבססו על הדמויות ששירתו אוצתנו עד כה

התרגילים יהיו של 5 שנ' לכל הפחות ו 20 שניות לכל היותר. הם יכולים להיות עם פסקול מוזיקלי או דיאלוג מוקלט וכמובן אפקטים

תכנים באורך הזה הם לרוב מעברונים, פילרים או פתיחים

מעברון של גלנדון ואיזבלה לערוץ אינדי ארט






אם טי וי יצרה שפה שלמה של אנימציות כאלו שאירחו כשרונות רבים במהלך השנים ובראשם ביל פלימפטון











איך עושים את זה
כדי ליצור 5-20 שניות מעניינות של אנימציה צריך רעיון שיחזיק את המסך ויוביל לפאנץ'. סגיר טוב הוא הכרחי
ברגע שברור מה התסריט מציירים לו סטורי בורד בסיסי ואוספים את החומרים הנדרשים- 
גלריית הדמויות הנדרשת בפוזות הדרושות- 
חשוב שלדמות הראשית יהיו מספר פוזיציות - גוף מלא פרונטלי, חצי פרופיל וצדדי- 
רצוי שהדמויות יהיו מעובדות כך שיעברו קלוז אפ- 
צריך מינימום רקעים, מספיק אחד - אבל שיהיה מאופיין טוב- 
הסרט לא חייב להיות וירטואוזי מבחינת תנועות, אבל רצוי להחליט מהן התנועות ההכרחיות ולייצר אותן-  
ברמה טובה
לפרק את הדמות לאברים. ראש ידיים רגלים, כדי שיהיה אפשר ליצור תנועות בקלות- 

הדרך הפשוטה ביותר ליצור תנועה היא בניית לופים בהתאם לתנועות. למשל פוזיציות של הליכה או כל תנועה נדרשת. יש לחשוב איך מפשטים את התנועה כך שניתן להחזיק משך זמן ארוך עם תנועה של מספר פריימים בודדים
אפשר גם להניע את הדמות בצורה "דבילית" במתכוון (כמו העכביש מאל עריש) או בתנועות פשטניות, כל עוד זה מתאים לה
דיבור דורש תנועות שפתיים שמיוצרות כלופ
כדי ליצור לופים כאלה אפשר לצלם את עצמכם או חברים בתנועה המתאימה ולדגום למחשב, אפשר לעשות פרצופים למראה, אפשר לדגום מהיוטיוב




No comments:

Post a Comment