Saturday, February 21, 2015

סילבוס

שם הקורס: תרבות האינסטנט 

אופן הוראה: שעור
ש"ס: 4 ש"ס
נקודות זכות: 4 נ"ז
דרישות קדם: יכולת בסיסית באיור ו/או אנימציה 
מטרת הקורס: הקורס יעסוק בעשורים הגרפיים האחרונים שהוציאו את התרבות מהקופסא. פרויקטים פורצי דרך נוצרים מעכשיו לעכשיו ומשפיעים על תרבות הצריכה. המוצר המיידי הוא גם הלוהט ביותר, היות שהוא נולד מתוך הרגע. נחקור זרמים כמו פופ ארט, רדי מייד, גרפיטי, קומיקס ופנזינים, התרבות הויזואלית שנולדה במועדונים, סרטי רשת וקליפים.
הפוקוס בקורס יהיה מעשי - התנסות בתוצרי תרבות עכשווית.  תוך דיון וצפייה בחומרים רלוונטיים.  

תכנים:
1. מבוא ופיתוח דמות: בתחילת השיעור נקיים דיון בתרבות האינסטנט תוך צפיה בחומרים. בהמשך נלמד על פיתוח ואפיון דמות.
2. קומיקס וסטוריבורד: יצירת סיפור קצר במספר ריבועים
3. פופ ארט, רדי מייד, גרפיטי: דיון בזרמים אלה ובשיטות העבודה שלהם, התנסות בשיטות השונות
4. פנזין ומחאה: מחאה ויזואלית, כפי שהיא מתבטאת באמנות, וידאו ובמגזינים עצמאיים. מגדי אלגזי דרך דודו גבע, בנקסי ועד דיי אנטוורד. כיצד מבטאים מחאה באמצעים רשתיים. צפייה בחומרים, יצירת פנזין ומניפסטים אמנותיים.
5. תסריט ובימוי: נלמד כיצד להמציא ולכתוב תסריט לסרטון קצר, ושימוש באמצעים זמינים (מחשב, סמרטפון) לשם צילום, בימוי ועריכה 
6. קליפ: הקליפ שינה ללא הכר את הטלווזיה והאופן שבו אנו צופים. נבדוק את התפתחות הקליפ בעשורים האחרונים, ניגע ביוצרים המרכזיים, ונבין כיצד מפתחים רעיון לקליפ. בשיעור זה נפתח מיני-קליפ קצרצר.
7. פסקול: כיצד מפתחים ויוצרים פסקול באמצעים זמינים. הקלטה, אפקטים, לופים, יצירת ג'ינגל.
8. אינסטנט אנימציה: יצירת סרטונים פשוטים מונפשים על בסיס איור, קאט אאוטים וחומרים מהרשת.
9. תגובה מיידית: שימוש בכלים השונים – איור, אנימציה, קומיקס, פנזין, סרטון – כתגובה. תגובה על אירועים פוליטיים, אישיים, יצירת ממים.
10-13. עבודה על קליפ מלא/סרטון מתוסרט שיהוו את פרוייקט הסיום. 

No comments:

Post a Comment